https://chmyrivska-gromada.gov.ua/
Луганська область, Старобільський район

«Я маю право обирати»: правопросвітницька кампанія інформування виборців.

Дата: 19.03.2019 10:05
Кількість переглядів: 844

Фото без опису

«Я маю право обирати»: правопросвітницька кампанія інформування виборців.

  1. Міністерство юстиції спільно з ЦВК дало старт ініціативі «Я МАЮ ПРАВО ОБИРАТИ». Для чого вона започаткована і яким має бути її результат?

 Міністерство юстиції України спільно з Центральною виборчою комісією, системою безоплатної правової допомоги за підтримки міжнародних партнерів запустили всеукраїнську правопросвітницьку кампанію «Я маю право голосу!».

Мета кампанії – підвищити рівень обізнаності виборців щодо їх виборчих прав, механізмів їх реалізації та захисту.

Завдання нашої кампанії:

  • Інформування громадян щодо виборчих прав та виборчих процедур
  • Активізація правосвідомості громадян, у тому числі тих, хто голосує вперше, щодо усвідомленої реалізації свого виборчого права.
  • Мобілізація максимальної кількості українців для участі у виборах (у т.ч. молоді, внутрішньо переміщених осіб, нацменшин, виборців, які проживають за кордоном).

Ми будемо розповідати громадянам прості алгоритми дій виборця до, під час та після виборів. Наприклад:

  • як перевірити себе в Реєстрі виборців;
  • які документи потрібні для внесення (зміни) інформації в Реєстрі виборців;
  • як тимчасово змінити місце голосування, як написати та куди подати заяву про зміну місця голосування, скільки часу займає процедура зміни і які документи підтверджують, що місце голосування виборця змінено
  • які документи потрібні для голосування внутрішньо-переміщеним особам;
  • як діяти, коли вони виявлять порушення під час голосування та чому важливо реагувати на будь-які порушення виборчого процесу.

Ми спробуємо донести до наших громадян, що виборчі процедури нескладні і займають не так багато часу, як може здаватися на перший погляд

Крім того, ми будемо акцентувати увагу на особливостях участі у виборах окремих категорій осіб:

  • виборців, які перебувають не за місцем своєї реєстрації або за кордоном;
  • внутрішньо переміщених осіб;
  • виборців, які не можуть самостійно пересуватися.

Окремий напрямок – це активізація виборців, особливо молоді, до участі у виборах. Ми хочемо показати українцям, чому важливо скористатися своїм виборчим правом, яке значення має голос кожного. Важливо, щоб участь у формуванні майбутнього країни брала максимальна кількість громадян.

Окрім того, кожен має право звернутися за безоплатною правовою допомогою, гарантованою державою до центрів по всій України, а також за телефоном 0 800 213 103 (Єдиний контакт-центр системи безоплатної правової допомоги – цілодобово та безкоштовно в межах України).

Юристи центрів БПД проконсультують з питань, які вас турбують, нададуть необхідну інформацію щодо того, куди краще звернутися для їх успішного вирішення, допоможуть скласти заяви, скарги.

  1. Чи є інформація, яка кількість українців вже звернулися до відповідних органів через те, що не змогли знайти себе у Державному реєстрі виборців? Які найрозповсюдженіші причини того, що українці не можуть знайти себе в реєстрі?

Одна з найбільш розповсюджених причин чому українці не можуть знайти себе в реєстрі може полягати в тому, що місце проживання людини офіційно не буде зареєстрованим, відповідно під час пошуку себе в Державному реєстрі виборців особа отримає відповідь, що запис про такого виборця в системі наявний, але виборча адреса не визначена, що унеможливлює включення цієї особи до списку виборців та участі у голосуванні.

  • За даними Центральної виборчої комісії, на сьогоднішній день таких громадян майже один мільйон.

Цих громадян не будуть вносити до списків виборців. Проголосувати за нового Президента вони зможуть, тільки після звернення до центру обліку безпритульних в результаті чого вони будуть внесені до Державного реєстру виборців та зможуть взяти участь у виборах Президента прийшовши на виборчу дільніцю за місцем свого проживання.

Крім того, станом на 28.02.2019 кількість виборців, які скористались тимчасовою зміною місця голосування складає: 39760.

Здебільшого, це виборці, які з певних причин не проживають за місцем реєстрації, і згідно закону, мають можливість обрати іншу дільницю для голосування. Для зміни місця голосування потрібно не пізніше, як за п’ять днів до виборів – тобто у випадку нинішніх виборів до 25 березня включно, знайти найближчий до себе Державний реєстр виборців. Зазвичай, це відповідний структурний підрозділ районної (або районної у місті) держадміністрації. Та подати до нього спеціальну заяву і документи, які засвідчують підстави зміни місця голосування. Це можуть бути:

  • довідки з навчання, місця роботи;
  • документи на право власності або оренду житла;
  • документи про робоче відрядження, путівка до санаторію, тощо.

Прийти потрібно з паспортом. В результаті громадянин отримує посвідчення про тимчасову зміну місця голосування, яке діє одноразово. Причому зміна місця для голосування у першому турі виборів не позбавляє необхідності повторити цю процедуру перед другим туром.

Внутрішньо переміщеним особам та громадянам України, які досі проживають на окупованих територіях, але захочуть голосувати, жодних довідок про підстави для зміни місця голосування не потрібно — достатньо лише штампу в паспорті про відповідну “прописку” на цих територіях.

На даний час найбільша кількість громадян для зміни місця голосування звернулась з Донецької, Київської, Луганської областей та м. Києва. В той час, найбільш популярними регіонами для обрання свого місця голосування стали Дніпропетровська, Київська, Харківська область та м. Київ.

  1. Тимчасово переміщеним особам спростили процедуру голосування на ці вибори. Що може стати на заваді їх права проголосувати?

На даний час в Україні чинна і успішно працює процедура яка дозволяє внутрішньо переміщеним особам без особливих зусиль змінити місце голосування і взяти участь у виборах Президента. Процедура є аналогічної до процедури тимчасової зміни місця голосування про яку вже згадувалось вище, з врахуванням того, що такі виборці можуть не додавати до заяви документи, які підтверджують необхідність тимчасової зміни місця їх голосування.

На заваді цьому їм може стати лише особисте небажання звернутись до органу ведення Державного реєстру виборців.

  • Процедура ж зміни голосування для внутрішньо переміщених осіб наступна: виборцям, адреса реєстрації яких знаходиться на тимчасово окупованих територіях ОРДЛО та АРК, необхідно до 25 березня 2019 року включно подати письмову заяву до Державного реєстру виборців про тимчасову зміну місця голосування.

Заяву слід подавати до органу ведення Державного реєстру виборців:

  • у районі, районі в місті Києві – відповідного структурного підрозділу апарату районної, районної у місті державної адміністрації;
  • у місті обласного значення без районного поділу – відповідного виконавчого органу міської ради;
  • у районі в місті обласного значення з районним поділом – відповідного виконавчого органу районної у місті ради або відповідного структурного підрозділу виконавчого органу міської ради.

Перелік таких органів можна переглянути за сайті Державного реєстру виборців.

Заява розглядається органом ведення Реєстру невідкладно, але не пізніше ніж за п’ять днів до дня голосування.

Після погодження заяви про тимчасову зміну місця голосування виборцю видається посвідчення про тимчасову зміну місця голосування.

Запрошення проголосувати на обраній виборчій дільниці також має надійти на адресу, яка була зазначена в заяві про тимчасову зміну місця голосування.

  • Процедура голосування та дій під час та після виборів для таких осіб – звичайна, і не вирізняється будь-якими особливостями.

Виборці, виборча адреса (адреса реєстрації) яких знаходиться на території ОРДЛО та АРК можуть не додавати до заяви документи, які підтверджують необхідність тимчасової зміни місця їх голосування.

  1. Люди, які проживають на тимчасово окупованих територіях, мають можливість проголосувати на цих виборах Президента. Як ви думаєте, чи багато українців, які мешкають по той бік лінії розмежування, скористаються своїм правом?

Так, таке право їм надано законодавством, однак для реалізації цього права їм необхідно тимчасово змінити місце свого голосування та для цього потрібно виїхати на територію, що контролюється Україною.

На даний час Закон України “Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України” тимчасово окупованою територією серед іншого визначає сухопутну територію Автономної Республіки Крим та міста Севастополя, внутрішні води України цієї територій.

Стаття 8 Закону вказує, що голосування громадян України на тимчасово окупованій території (АР Крим та м. Севастополь)

  • не організовується та
  • не проводиться під час проведення виборів Президента України, народних депутатів України, всеукраїнського референдуму.

Водночас, громадянам України, які проживають на тимчасово окупованій території (як АР Крим, м. Севастополь, так і окремі районі Донецької та Луганської областей), створюються умови для вільного волевиявлення під час виборів Президента України, народних депутатів України та всеукраїнського референдуму на іншій території України (частина третя статті 7 Закону України “Про Державний реєстр виборців”).

Для цього їм потрібно скористатись можливістю змінити виборчу адресу без зміни місця проживання (фактично тимчасово виїхати на територію, що підконтрольна українській владі для подачі заяви про зміну виборчої адреси та голосування).

Проблемою, в цьому випадку може стати необхідність таким особам:

  • до 25 березня 2019 року включно звернутись на території, яка контролюється владою України до органу ведення Державного реєстру виборців для тимчасової зміни місця голосування;
  • а після цього, в день проведення виборів знов приїхати до виборчої дільниці для участі у голосуванні.

Тобто, для участі у виборах Президента потрібно як мінімум 2 рази приїхати на підконтрольну Українській владі територію.

  1. В чому бачите слабкі місця та ризики для виборців під час цієї передвиборчої кампанії та вдень виборів?

Маніпуляції громадською думкою у передвиборчій кампанії – звичне явище в електоральному процесі будь-якої демократичної країни. Тому розвінчування політичних міфів, фейків та інформаційних фальсифікацій є стратегічно важливим для обрання ефективної і насправді патріотичної влади в Україні. Суспільству треба зібрати всю мудрість і  увагу, щоб не потрапити на гачок талановитих маніпуляторів.

Сьогодні ми стикаємося з великою кількістю маніпуляцій, і є чітке усвідомлення того, що ця виборча кампанія точно не буде кришталево прозорою і такою, як нам би хотілося, еталоном демократичного процесу. При цьому вже  зараз надходить безліч інформації щодо порушень виборчого процесу з різних куточків України та від штабів кандидатів.

  • Особливо загрозливою , на думку політологів, є гра на темі політичних цінностей, однією з яких в останні роки безумовно стала протидія російській агресії. До того ж , у ці вибори в кількох напрямках може здійснюватися втручання РФ , зокрема, у використанні необмеженого інформаційного та фінансового ресурсу. Росія може впливати на ситуацію в Україні,  задіявши інформаційні  ресурси, які є як в Україні, так і власні медіа.
  • Ще однією небезпечною маніпуляцією експерти назвали підтасування соціологічних рейтингів кандидатів, які все частіше публікують маловідомі або й зовсім невідомі раніше дослідницькі групи.
  • Зокрема, варто пам’ятати, що при вивченні результатів соціологічних опитувань інколи зустрічаються підробки. А маніпуляція фальсифікованими результатами соціологічних досліджень є “ще одним розкішним прийомом”.

(Джерело: https://press.unian.ua/press/10453815-eksperti-rozpovili-pro-riziki-manipulyaciy-pid-chas-prezidentskoji-viborchoji-kampaniji-foto.html )

Топ-5 головних ризиків виборів-2019:

  • Загроза подальшої поляризації суспільства, поділу на антагоністичні політичні «табори»: «за» та «проти».
  • Зовнішній вплив на виборчу кампанію в Україні та спроби ззовні «скоригувати» результат президентських виборів у своїх інтересах.
  • Не виключені спроби масового підкупу виборців
  • Існує загроза прямого втручання правоохоронних органів у президентські вибори – причому на боці когось із кандидатів.
  • Під час проведення масових заходів існує загроза використання вогнепальної зброї.

Джерело: https://blogs.korrespondent.net/blog/politics/4063378/

  1. В багатьох країнах світу вже діє електронна система голосування, коли виборці не виходячи з дому можуть проголосувати через Інтернет. Переваги очевидні – захист від фальсифікацій, зручність та швидкість підрахунку голосів. Коли електронна система голосування з’явиться в Україні?

 Джерелоhttp://www.cvk.gov.ua/visnyk/pdf/2015_1/visnyk1_2015_st_10.pdf

Дійсно, є 2 ключові проблеми, які негативно впливають на перебіг голосування:

  • низька явка
  • непрозорий підрахунок голосів

В умовах розвитку комп’ютерних технологій в Україні стає можливим запровадження системи електронного менеджменту для проведення виборчого процесу. Електронне голосування передбачає об’єднання електронних технологій збору, передачі й підрахунку голосів.

Онлайн-голосування вже випробовувала низка країн під час виборів на різних рівнях. Серед них — Великобританія, США, Канада, Франція, Філіпіни, Литва. Одним із найяскравіших прикладів, під час яких застосували інтернет-голосування, стали останні парламентські вибори в Естонії у травні 2015 року, на яких проголосували онлайн більше 176 тисяч виборців (кожен третій). Активно використовували електронну систему голосування і громадяни Естонії, які на момент виборів перебували за кордоном – голоси виборців надійшли із 116 країн світу.

Переваги електронного голосування.

  • На практиці електронне голосування можна проводити дистанційно, використовуючи особистий ґаджет. Аутентифікація виборця може здійснюватися шляхом смс-розсилки або за даними документа, який підтверджує особу виборця.
  • Така система покращує доступ до виборчих процедур осіб з особливими потребами або іншомовних ( для країн, в яких населення спілкується декількома мовами– Норвегія, Боснія і Герцеговина).
  • Суттєво спрощує процес адміністрування виборів та перешкоджає виборчій корупції та іншим фальсифікаціям.

Недоліки електронного голосування.

  • Безпека. Першочерговим завданням при створенні системи онлайн-голосування є гарантування безпечного функціонування програмного забезпечення. Повністю захиститися від вірусів та хакерських атак майже неможливо. Зважаючи на це, варто розуміти, що при впровадження системи онлайн-голосування потрібно налаштуватися на перманентний аналіз та роботу з оновлення систем безпеки. Особливо небезпечним є застосування централізованих баз даних, на яких зберігаються результати голосування. Тому деякі фахівці радять вивчити можливість застосування Blockchain, яка б унеможливила атаку на всі голоси, що були отримані в результаті виборів.
  • Анонімність. Суть проведення голосування на виборчих дільницях пояснюється, зокрема, тим, що у кабінці гарантована повна секретність. Ніхто не має можливість «підглянути» голос. Це очевидно стане неможливим під час голосування з особистих ґаджетів, що підвищує ризик маніпуляції.

 В Україні також було здійснено спробу запровадити електронне голосування на виборах Президента

(Джерело: https://www.epravda.com.ua/publications/2018/07/19/638824/ )

30 жовтня 2017 року Джордж Гівішвілі, директор з маркетингу компанії Bitfury, яка впроваджувала блокчейн у Земельний кадастр, запропонував надати Україні технічне рішення для проведення виборів за допомогою технології блокчейн, що і спричинило публікацію таких новин.

У Державному агентстві з питань електронного управління України підтвердили зацікавленість у такому рішенні, однак наголосили, що вибори на блокчейні пов’язані з багатьма викликами. Серед них — “забезпечення доступної, зручної та надійної електронної ідентифікації, прозорості та можливості перевірки захищеності та цілісності результатів, готовності населення та чиновників”.

Також в агентстві повідомили, що згідно з концепцією розвитку електронної демократії в Україні здійснюються заходи із запровадження електронного голосування. Передусім мова йде про розробку нормативно-правових актів Міністерством юстиції у співпраці з агентством та іншими установами, розробку основних засад електронного голосування під час проведення виборів та референдумів, а також створення інтегрованої схеми електронної ідентифікації та альтернативних схем, як Bank ID, Mobile ID та інші.

До речі, Мін’юст спільно з експертами та донорами вже розробив та забезпечив прийняття законодавства, яке запровадило нові стандарти ідентифікації громадян, включаючи Mobile ID. Це технологія, яка дає можливість ідентифікувати особу через мобільний телефон, а значить – через мобільний отримувати послуги від держави, підписувати контракти та користуватися безліччю інших сервісів.

Труднощі з реалізацією проекту виникають уже на етапі аналізу українського законодавства. У базових конституційних вимогах до виборів написано, що голосування мусить бути “прямим і таємним”. “Пряме і таємне”, своєю чергою, повністю суперечить “дистанційному”. Для запровадження зручного голосування зі смартфонів слід переглядати принципи прямого і таємного голосування на рівні Конституції.

У Центральній виборчій комісії також стверджують, що основною проблемою дистанційних виборів є неможливість ідентифікації громадянина. Вирішити цю проблему міг би електронно-цифровий підпис. Якби він був у кожного громадянина, якби ЦВК володіла публічним ключем ЕЦП, а громадяни підписували бюлетені на виборах, то впровадити цю технологію було б простіше. На жаль, ЕЦП є далеко не в кожного.

Таким чином, голосувати з додому точно не вийде, принаймні на найближчих виборах, але це заважає лише зручності, а не впровадженню технології.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь